Friday, October 3, 2008

8 Tips for HR Managers To Get To The Table


I ran across something today on Google. The Dutch web site Personeelslog made reference to a post I did that contained a list of eight strategies HR professionals can follow to gain that mythical "seat at the table."
My original post can be found here.


I am again posting the list of 8 strategies.

The post in Holland that used this list got way more comments than my original post. I am sure there is a lesson to be learned from this.

What do you think gets HR professionals to the table?

  1. Making Stuff Happen. Working with managers or associates to resolve issues goes a long way to build your street cred. Being a provider of solutions is invaluable.

  2. Customer Service. I try to answer phone and email within the same day, and never more that 24 hours out. If totally unavailable, I try to leave an alternate contact. People need to be able to reach you when they need you.

  3. Business Knowledge. You can't be effective to your business colleagues unless you know your business. Learn your processes, KPIs, and customers. Acronyms are critical. You don't want to look like a dope, or worse, a tourist lost in a foreign country who only speaks English.

  4. Reliable results. By being a doer, you earn one kind of rep. By being a doer who provides solutions that stick, or answers that are right, people begin to see you as a confidante and a counselor who can help them. Any leader finds such people invaluable and wants you in the room with them.

  5. Provide real world advice, not just policy guidance. You have to be able to step outside the HR policy manual and the statutes and come to grips with both sides of the problem: the business case and the HR case. When you see both sides, you can usually mediate a solution that works for the business group while protecting the HR interests at the same time.

  6. Don't be overly obsessed with policy and lawsuits. Making fact based, ethical business decisions that consider the interests of the business and your employees will take you miles down the road. I am not saying be reckless, just realize you WILL be facing some litigation. If you do the right thing, you have less to fear, and win more allies in the end.

  7. Challenging the Establishment. Business partners don't need yes men. String leaders don't want people who rubber stamp their decisions. Be thoughtful, but act as devil's advocate. Doing this may mark you as a bot of a rebel, but if you do it effectively, you will be appreciated by your peers.

  8. Be an early adopter. Stay ahead of the technological and informational curves. Use the tools and resources that are out there to give yourself a business edge. Let Google be one of your best friends. It can't hurt!


From the Dutch blog Personeelslog, this post: http://www.personeelslog.nl/


8 tips voor HRM-ers om een positie te veroveren


Er zijn nog steeds HR-managers die erover klagen dat hun werkgever hen niet serieus neemt. Op basis van zijn jarenlange praktijkervaring geeft de Amerikaanse HR-trainer Michael VanderVort 8 tips aan HR-professionals om hierin verandering te brengen.


Michael VanderVort geeft op HRM Today 8 tips voor HRM-ers die hun positie willen verstevigen:


1. Los problemen op van de organisatie


2. Zorg voor een goede bereikbaarheid en uitstekende klantenservice


3. Ken de business van je werkgever


4. Zorg voor betrouwbare resultaten


5. Geef maatwerk-advies dat past bij het bedrijfsprobleem (denk mee in de business en beperk

je niet tot het oplepelen van het HR-handboek)


6. Wees niet te bang voor juridisch procedures


7. Geef weloverwogen, kritisch advies, wees geen ja-knikker


8. Zorg ervoor dat je een ‘early adopter‘ bent die snel gebruik maakt van de nieuwste methoden en technieken.


Jouw tips?Wat zijn jouw tips om de positie van de HR-discipline te verbeteren?


HRM en Hyves?Actief op Hyves en ben je benieuwd wat je er allemaal mee kunt als HRM-er of recruiter? Wordt lid van de Personeelsnet-hyve en praat mee over de mogelijkheden van Hyves en andere netwerken.


Dit artikel is geplaatst op dinsdag 9 september 2008 om 0:09 en is te vinden in de rubriek HRM-vakgebied. Reacties op dit artikel kunnen worden gevolgd met RSS 2.0. U kunt een reactie geven of met trackback een bijdrage plaatsen vanaf uw eigen weblog.(NB: overigens verschijnt er geen trackback-window als je op trackback klikt)


and the comments were:

5 reacties op “8 tips voor HRM-ers om een positie te veroveren”


Ad de Beer zei: woensdag 10 september 2008 om 9:44 am
Nog wat extra tips:- Zorg dat de schutting hoog genoeg is zodat de leidinggevenden hun taak binnen de personeelszorg zelf uitvoeren.- Zorg dat beleid meetbaar wordt en meet de voortgang steeds.- Implementeer PDCA ook voor HR- Promoot empowerment en implementeer het- Wordt een gesprekspartner voor alle disciplines, zorg voor kennis van alle vakgebieden binnen de organisatie- Leer strategisch denken- Lees mijn tips voor een effectief personeelsbeleid op http://www.interim-anders.nl/index.php/algemeen/artikelen/51-artikelen/484-tips-voor-een-flitsend-personeelsbeleid


Nico Mookhoek zei: woensdag 10 september 2008 om 11:07 pm
Tip 3 raakt mijns inziens de kern van de zaak: snap de business van je werkgever, of beter: van de organisatie.De succesvolle HRM-ers die ik in mijn praktijk tegenkom begrijpen de business, zien ook de knelpunten, weten “waar het geld verdiend wordt” en kunnen daardoor pro-actief opereren.


Chris Stapper zei: zaterdag 13 september 2008 om 9:56 pm
- Begrijp dat HR bestaat om de business van het bedrijf te ondersteunen. Waar kun je synergie scheppen tussen deze business en je HR kennis? Welke bedrijfsdoelen vallen samen en hoe kun je dit combineren?


Ad de Beer zei: zondag 14 september 2008 om 9:39 am
@Chris,Alles, maar dan ook alles, in een bedrijf werkt alleen dankzij mensen. De synergie bestaat dus overal.Als HR professional dien je dus ook kennis te hebben van alle processen om je invloed te kunnen uitoefenen. Je moet dus een echte generalist zijn en de link naar HR steeds weten te leggen.Overigens kan en mag een bedrijf maar één doel hebben: Klanttevredenheid. Want dat is de enige garantie op continuiteit. Omdat klanttevredenheid wordt gemaakt in het CFM, Customer Facing Moment, het moment dat er fysiek contact is met de klant, is HR zo belangrijk.


Chris Stapper zei: zondag 14 september 2008 om 12:27 pm
@AdZeer goede reactie, die mijn punt sterker en vooral completer verwoord.Ik had nog nooit aan mensen als de synergie gedacht, maar dat is inderdaad de meest optimale vorm. Tevreden werknemers betekent ook een veel betere kans op tevreden klanten. En dus is HR in haar rol een ideale basis voor de klanttevredenheid.


I wish I knew what they said. Can someone speak emough Dutch to translate them for me? If so, dank u well!


Reblog this post [with Zemanta]

No comments:

Post a Comment

We appreciate your thoughts on the blog. Please add your comments. It helps keep the place interesting!

Everything you post will be read, and responded too!
-- Michael VanDervort